Dari Najwan Halimi: Saiful Bukhari Masih Teruna?


Julai 28, 2008

Semalam, saya menerima SMS dari teman-teman berkenaan dengan laporan perubatan yang dijalankan ke atas Saiful Bukhari Azlan bertarikh 28 Jun 2008 oleh pihak Hospital Pusat Rawatan Islam (Pusrawi), Jalan Tun Razak yang khabarnya telah disiarkan secara meluas di laman-laman blog.

Laporan perubatan yang pada mulanya disiarkan di laman Malaysia Today oleh Raja Petra Kamaruddin itu menyatakan bahawa tidak wujud sebarang bukti sebagaimana yang didakwa oleh Saiful Bukhari Azlan bahawa beliau telah diliwat oleh Anwar Ibrahim.

Menurut laporan yang ditandatangani oleh Dr. Mohamed Osman Abdul Hamid, jelas tiada sebarang tanda yang menunjukkan bahawa Saiful Bukhari diliwat. Khabarnya, dubur Saiful masih ‘teruna’ dan sihat.

Malaysiakini antara lain melaporkan, sewaktu berkunjung ke Hospital Pusrawi, Saiful Bukhari tidak langsung menunjukkan tanda-tanda trauma serta berada dalam keadaan santai dan tenang. Pihak Hospital Pusrawi menurut sumber Malaysiakini kini sedang menjalankan siasatan dalaman berhubung kebocoran laporan perubatan Saiful Bukhari yang tidak sepatutnya didedahkan ke khalayak.

Maklumat dalaman turut menyatakan bahawa Dr. Mohamed Osman kini sedang dalam tempoh bercuti sejak minggu lalu. Difahamkan bahawa keterangan dari Dr. Mohamed Osman turut dirakam oleh pihak polis dan dilaporkan bahawa doktor tersebut kini berada dalam keadaan tertekan sehingga memaksa beliau bercuti dari tugas.

Berdasarkan laporan yang dikeluarkan ini, maka tidak salah untuk rakyat percaya bahawa Saiful Bukhari Azlan sebetulnya tidak pernah diliwat oleh sesiapa; baik Anwar, Khairil Annas Jusoh mahu pun Pakcik Pet.

Saiful Bukhari Azlan saya kira masih lagi berstatus teruna dan ini mungkin satu berita baik buat Janna Syariza Mohd Zaki!

dicatat oleh najwan halimi

17 thoughts on “Dari Najwan Halimi: Saiful Bukhari Masih Teruna?

  1. Lagi sekali RPK buat kenyataan yang sentiasa sensasi. Dari mana entah dia dapat maklumat macam tu. Hebat betul semua benda yang berlaku dia lebih tahu segala2nya. Betul ke tak orang tua ni. Tunggu je lah bila dah masuk mahkamah, masa tu baru semua bukti2 akan keluar, benda dalam siasatan biasa orang tak dedahkan senang2. Tak perlu buat kecoh sekarang.

  2. Maxtor
    Awak tak baca kah? Sia sia sahaja diajar Iqraq Bismirabbikallazi Alaq.
    Hospital Puswari dah pun menyatakan yang medical record Saiful betul dan sepatutnya tidak didedahkan. Mereka sedang cari bagaimana rekod itu dibocorkan Jadi ini bukan lah satu rekaan RPK.

    Memang RPK akan dihadapkan keMahkamah. Akan tetapi memandangkan keadaan negara yang sangat genting maka RPK dedahkan evidence ini supaya kes sodomi ini tak berlanjutan. untuk itu RPK patut dihormati bukannya dikeji oleh kamu.

    Cukuplah tu Maxtor. Buang masa sahaja melayan kamu.

  3. “The sensation of RPK”… biasalah RPK memang sukakan “hiburan sensasi” dunia politik .. Beliau suka buat kecoh dan kontroversi. Sekarang muncul pula isu report si Saiful yang didedahkan si RPK ni.. Tak kisahlah kalaupun si Saiful tu masih teruna ke masih dara ke, tapi yang musykilnya macam mana dokumen sulit boleh didedahkan sesuka hati?…

  4. Jeffri, engko tanya macam mana document sulit boleh didedahkan sesuka hati?

    Senang saja jawapan nya, ->tak semua orang dlm dunia ni nak terlibat dlm benda yg diorang rasa salah spt fitnah kerana orang-orang ni masih takut balasan Allah diakhirat. Jadi orang macam ni akan lebih rela langgar hukum dunia yang memang dah tak dihormati demi menyelamatkan akhirat nya…tak tau lah kalau orang macam engko tu lebih tahu orang kat dunia ni berbanding hukuman di akhirat….Kalau problem tu tak konvensional, tak kan lah nak guna cara convensional utk menyelesakannya…..itu pun tak paham ke??……jgn marah..he..he..

  5. hey jeffri,jeffri….hang ni ‘naive ‘ sangat le…lurus bendul. Masakan paper cabinet boleh dikeluarkan yang dikklasifikasi sbg Official Secrets Act..apa lagi dokumen macam ni…kesimpulanya, ada setengah2 manusia yg ingin kebenaran sahaja,THE TRUTH! Nothing is impossible la beb…hey,itu yg dimusykilkan…!!!!!

  6. jeffri..kau peduli plak macam mana dokumen sulit boleh didedahkan..kau ingat najib je yang pandai..org lain tak pandai..haha padan muka kauorang konspirasi dah terbongkar..
    si saiful buat report palsu kena liwat kau tak peduli plak..biar aku buat report palsu kau jubur aku nak tak?

  7. Itu pasal la … kalau nak buat naya kat orang , bagi susun cantik2 skrip , jangan dok bocor sini , bocor sana ….. pas tue marah kat RPK yang cari kebenaran …..

    Hang maxtor dgn jeffri , awat buta hati lagi … tak nampak kaa , penipu besaq lagi … jangan buat lecehhhh … ader otak , lu pikir la sendiri.

  8. Walaupun dokumen sulit dan menjadi kesalahan kalau terbocor, namun ianya memberi maklumat yg penting. Ada hikmahnya la tu. Sekurang2nya menyokong kes anwar. Seolah2 ada org pusrawi yg bersimpati dengan anwar.

  9. jeffri..itu maknanya ALLAH S.W.T nak tunjukkan kebenaran..u kenal Allah? U islam? if o u wajib percaya..sebab segala kekuasaan di tanganNya..ada paham..

  10. aku ader confuse sikit ….polis kata dokumen itu untuk mengelirukan orang ramai….. so nak detect blog RPK ….. tapi tak nak la check kesahihan dokumen tue ….

    Aku confuse atau polis yang confuse ….. dah rasa macam dalam alam lain, bila polis masih lagi nak menegakkan benang basah dgn bagi statement mengarut …… polis…wake up , wake up … tak sedar2 lagi ke , orang luar dah mentertawakan polis macam badut .

  11. kalau dah mmg org main ponggong, main ponggong je lah, takkan boleh berubah, dah jadi buluh bukannya rebong lagi!!!

  12. Mimie
    Mana you tahu? Cakap macam berpengalaman? Macam mana rasa nya? Syiok tak?
    Tight End or Wide Receiver? If not familiar with the the terms ask Mr Bean.

    Shrek fan of Joe Montana 10-4

  13. Shrek, I like your response. Just to add, setahu saya nama Mimie ni selalu adalah insan yang ‘cross in between’. Mungkin dia pakai buloh kot !!!

  14. hohohohohohoho…
    apa dah jadi??
    nuar liwat sepol pakai apa sampai tak berbekas??
    aku rasa nuar sontot bontot si sepol dlm mimpi je kot..
    ke si sepol yg berimaginasi n berfantasi begitu..
    kepada sepol,ko suruh la sesapa sontot ko cepat2.
    carik la mana2 mamat gay kat jln ipoh tu.
    takpun ko sontot je bontot ko sendiri pakai batang penyapu..
    hah !! janna kan ada,mintak la dia tolong sontotkan..!!

    bongok la lu sepol..!!
    si janna plak si bangang..!!
    lu org ni najis jenis apa pn tak tau la….

  15. Bravo to Shrek …
    Mimie hang tak nak buat report kaa ‘punggong kena main ‘ ….. sekarang orang2 BEE END suka citer2 punggong org …. kes sharlinie , lingam , altantunya tak settle2 gak …

  16. tu la..aku pon rasa saifool ni gian main buluh..boleh plak ngaku bontot kene sontot pastu kecoh satu dunia..org nk liwat tanpa rela at least tenaga 10 kali ganda..dh tua ganyut mcm anuar mana larat..melainkanla org muda dan power mcm uncle pet ko tu yg meliwat..masuk gak akal..bodowh

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.